Van Lom naar Lærdal, weg 55

27 juni 2016 - Lærdal, Noorwegen

Vandaag de aller-allermooiste route gereden over de Sognefjellet (hoogvlakte) tot max. 1434 m. waar de Noren nog aan het skiën waren.
Smalle steile wegen langs prachtige watervallen, vergezichten en afdalingen, waar je je hart vasthoudt. Bart heeft vandaag gereden en tijdens de afdaling kwamen wij een Poolse bus tegen! Wij eerst achteruit, achter ons stonden de meisjes met auto/ caravancombinatie en meer groepsleden, dus veel achteruit konden wij niet. Toen ging de bus achteruit en dook met zijn rechtervoorwiel in een greppel. Deur open, chauffeur en reisleider eruit en wij zouden er wel langs kunnen. Wij stonden er naast met 5 cm. tussenruimte en rechts het betonnen muurtje. Dat ging dus niet, wij weer achteruit om de bus ruimte te geven om uit de greppel te komen en een foto te maken natuurlijk Toen schoorvoetend langs elkaar heen.
het was al met al een prachtige rit, waarbij de caravancombi's allemaal met rokende remmen hebben stilgestaan.
wij zijn zonder schrammetjes op de camping in Laerdal gearriveerd.