Ontbijt op de Noordkaap

6 juni 2016 - Nordkapp, Noorwegen

Wij hebben gisteravond tot 02.00 uur op de Noordkaap uit het raam zitten kijken in de hoop, de middernachtzon te zien, maar de bewolking heeft het uitzicht belemmerd. Vanmorgen na het ontbijt, hebben wij nog wat rondgewandeld, niet gehinderd door bussen vol toeristen, die zich allemaal, net als wij, bij het monument willen laten vereeuwigen. Op de beelden van de webcam kon je onze camper zien staan, evenals de 2 meisjes uit onze groep, die elk kwartier zwaaiden naar de webcam.
Wij zijn weer naar beneden gereden voordat de ergste drukte op gang kwam en hebben onderweg het meest noordelijke vissersplaatsje Skarsvåg bezocht en Honningsvåg, waar een boot van de Hutigrutten lag afgemeerd.
Via de supermarkt Rema1000 zijn wij teruggekeerd naar de camping, bedden verschoond, was gedraaid en thee gedronken met Ineke en Willem en vooral de laatste zit als oud-marineman vol met verhalen.
Wij hebben gegeten uit de vriezer: speklapjes met soyasaus, sperciebonen en basmatirijst.
Morgen rijden wij naar Alta en hebben daar een dinerbuffet.

1. Henny en Bert:
    7 juni 2016
    Jammer dat jullie de midder nacht zon niet gezien hebben ,
    Maar zo te lezen vermaken jullie je goed ,en is de reis mooi ,
  2. Hema:
    Hoe vind ik de webcam ?
  3. Annemieke en Bart:
    7 juni 2016
    De webcam kun je googlen op Borealis webcam Nordkap, Op een laptop kun je in het archief kijken, zo hebben wij onze foto's gedownload. Wij waren op 05 juni rond 22.30 uur daar.
    De gedownloade foto's heb ik in ons reislog-album van 5 juni gezet.