Reisdag naar Olderfjord

4 juni 2016 - Olderfjord, Noorwegen

Inmiddels zijn wij in Noorwegen aangekomen in Olderfjord/Russenes. Het Noorse landschap spreekt ons meer aan, dan het Finse en gek genoeg merk je meteen het verschil al bij de grens. De temperatuur buiten is 7 graden en Helga van Leur zou zeggen, dat de gevoelstemperatuur uitkomt op 2 graden door de snijdende (pool)wind.......
Binnen snort het elektrische kacheltje en dat zorgt voor een binnentemperatuur van 19 graden.
Wij hebben al een paar dagen geen TV ontvangst meer, net als de meeste deelnemers.
Morgen rijden wij 100 km. naar Honningsvåg, waar wij ons bivak opslaan en dan 's avonds de Noordkaap bezoeken.
Voor de liefhebbers van live beelden van de Noordkaap: zie nordkapp.kystnor.no

1. Hema:
    4 juni 2016
    Nu begint het echte genieten en die temp. hoort er wel een beetje bij, stel je voor "dichtbij" de Noordpool zijn en dan tropische temperaturen, dat gaat echt niet samen.
  2. Harriët:
    Prachtige route zo te zien! X