Trondheim

22 juni 2016 - Trondheim, Noorwegen

De excursie naar Trondheim verliep niet helemaal vlekkeloos, omdat morgen Koning Harald zijn zilveren regeringsjubileum viert met een rondreis in Noorwegen met het koninklijk schip en o.a. Tromsø, Bodø, Trondheim enz. aandoet. Wij mochten bij hoge uitzondering als groep nog de kerk in, die vol zat met TV mensen, die alles aan het inrichten waren voor de dienst morgen. Ik denk niet dat dit in NL mogelijk zou zijn, dat je 1 dag voor een feest nog de kerk in zou mogen. Verder konden wij niet in de koninklijke residentie, die deels museum is, omdat de koning er was. De hekken van de tuinen waren ook al dicht.

Op de Noorse tv wordt morgen een 8 uur durend verslag uitgezonden van zijn verblijf in Trondheim.

Wij konden als alternatief naar het muziekmuseum, maar wij zijn met een heel stel in de stad gebleven..  Een van onze groepsleden heeft de Noorse kroonprins en Mette Marit kunnen fotograferen. Ik wou dat ik dat kon zeggen....

Nu zitten wij naar België - Zweden te kijken en de deur staat open, want de temp. Is aangenaam.

Morgen naar Andalsnes.