KAMPEREN.

13 juni 2016 - Stave, Noorwegen

Gisteravond viel de stroom uit, de buurman kwam vragen of hij bij ons mocht inprikken, natuurlijk, de lieve man en vrouw rijden in de kleinste Eriba caravan, die ooit gemaakt is. Gedeelde stroom is halve stroom, dan maar de verwarming en koelkast op gas en geen warme elektrische deken. De reisleider heeft het nog proberen te regelen en Bart heeft mij voorzien van een glas whiskey voor mijn koude voeten.
Volgende ochtend: de stroom doet het weer, de lieve buurman staat buiten in de regen onder de paraplu te internetten omdat zijn sleurhutje buiten het wifibereik staat.
Ik ben om 07.00 uur opgestaan om als eerste in het sanitairgebouw te zijn.
Douchehok is overigens een beter passende naam, 1 douche en 1 WC en 1 combinatie WC + wastafel voor ca. 30 dames, kleiner dan 1.76 m.
Door de regen, zonder paraplu ( je gaat toch douchen...) kom ik erachter dat de 10 NOK nog in de camper liggen. Sh...... terug door de regen, munt halen. Eenmaal uitgekleed probeer ik de 10 NOK in de automaat te steken, wat niet lukt. Het moet een douchemunt zijn, die je voor 10 NOK moet kopen, zo een met gleuven....
Weer aangekleed het hok met WC + wastafel betreden. Warm water kwam pas toen de niet goed doorlopende wastafel vol stond met koud water.
Nog een saillant detail, je mag deze ruimte wel betreden, maar moet je schoenen op de versleten mat uitdoen.....( ik doe er mijn kleren niet eens meer uit)
Een goedmaker.....deze camping beschikt over 6 hottubs (38 graden!) die zijn verstopt in een soort terpen, met uitzicht op zee.
Je vraagt je dan af of dit de juiste investering is geweest?
Ja Harriet, inderdaad, het is heel romantisch om in een hottub te kijken naar de niet- ondergaande zon......met een glas goede Merlot erbij!
Maar dat was niet mijn eerste gedachte vanmorgen.....!

Ter aanvulling, onze camper beschikt over een douche met warm water en chemisch toilet, dus wij redden ons wel, hoor! Bovendien hebben wij twee zonnepanelen op het dak, die gelukkig ook op alleen daglicht werken, want daar hebben wij zat van. De TV doet het ook nog steeds niet, wij DOGGEN veel en lezen en puzzelen ( doorlopers, om de conditie op peil te houden)

1. Michel van Norden:
    13 juni 2016
    Hahahaa, je verhalen worden met de dag leuker! Top, ga zo door
  2. Hema:
    13 juni 2016
    Met zoveel luxe aan boord, vind ik dit zelfkastijding om buiten de deur te douchen. Ja er zitten wat nadelen aan, zoals alles weer droogmaken, maar dat moet zeker opwegen tegen de doorstane ellende. Maken jullie overigens ook nog leuke dingen mee??
  3. Annemieke en Bart:
    13 juni 2016
    Ja hoor, wij gaan vanmiddag op walvissafari !
  4. Tea:
    13 juni 2016
    Het is in ieder geval geen saaie reis. Jullie beleven nog eens wat. Nu maar hopen dat er walvissen te zien zijn. Niet goed, geld terug.
  5. Henny en Bert:
    13 juni 2016
    Altijd een vervelend begin van de dag ,maar na de koffie zal het weer beter gaan .
    Ik vindt het ook een gedoe om in de camper te douchen , vooral droog maken, we hebben er vaak van alles in hangen wat ook weer makkelijk is .
    Annemiek je vervuild niet zo snel hoor , blijf genieten .
    Dat doen wij van jullie reis verhaal
  6. Harriët:
    13 juni 2016
    Haha!! Ik zie het helemaal voor me in het sanitairgebouw. ;)
    In Canada hadden we in de hottub nog de grappige bijgeluiden van de harbor seals. Jullie hopelijk uitzicht op walvissen?? Xx
  7. Margreet Kühne:
    like!
  8. Wil en Ge:
    13 juni 2016
    Probeer eens de veranderde frequenties van Canal Digital.
    11.739 - B. 29.900
    12.187. - B.29.900
    De Ned. zenders zijn van Astra 1 naar 3 gegaan.
    Jullie maken wel een enerverende reis,maar willen misschien ook weleens voetbal kijken.