Naar Stave op de Vesterålen

12 juni 2016 - Stave, Noorwegen

Vandaag hebben wij maar 121 km. gereden en nu staan wij op het meest noordelijke eiland van de Vesterålen, waar wij via de hoge brug bij Risøyhamn kwamen. De boot van de Hurtigruten legde er net aan!
Rijdend door dit landschap vraag ik mij altijd af, hoe het hier 's winters moet zijn en moet zijn geweest toen er nog geen internet was......
De camping in Stave wordt sinds kort gerund door 2 heel jonge mensen met een baby van 6 maanden. Voor de verwerking van 2 groepen van Acsi die hier 1 week na elkaar komen staan, hebben zij hulp gekregen van familie van elders.
Wij hebben vanmiddag zowaar iets meer dan 5 km. gelopen langs het strand en langs de weg, toen die ophield, zijn wij teruggelopen.
Vanavond eten wij erwtensoep uit de vriezer en morgen gaan wij op walvissafari, die vertrekt uit Andenes,
Met garantie! Als je geen walvis ziet tijdens de boottocht, dan krijg je je geld terug.
Wij zullen zien.....of niet......!

1. Henny en Bert:
    12 juni 2016
    We zijn benieuwd.
  2. Harriët:
    12 juni 2016
    Wauw! Ik ben jaloers op jullie trip morgen, walvis spotten is geweldig om te doen. Heel veel plezier en ik duim dat jullie deze joekels gaan zien in zee! Prachtige foto trouwens van de weg over de brug, moet een feestje zijn om in zo'n landschap te rijden. Enjoy! X