Mooie dag in Tromsø

10 juni 2016 - Storfjord, Noorwegen

Vandaag begon de dag een beetje gehaast, de bus zou om 08.45 uur vertrekken en het alarm op mijn telefoon ging niet af om 07.30 uur. Om 08.10 uur zijn wij uit bed gevlogen en hadden nog 20 minuten om de bus te halen..
Het is toch een prachtige dag geworden.
Wij bezochten het Polarmuseum, waar het eigenlijk te druk was om alles tot in detail te bestuderen. Het kleine museum herbergt de geschiedenis van de noordpoolexpedities.
Na een voortreffelijke lunch in een Scandic hotel, hadden wij twee uur vrij en die hebben wij besteed aan de stad, met haar terrasjes en hebben de cruiseschepen aanschouwd aan de kade. Toen met de bus naar de bijzondere Ishavskatedralen (ijszee kathedraal). De kathedraal is in overlappende delen gebouwd, waar licht doorheen schijnt, van binnen naar buiten en omgekeerd.
Daarna zijn wij teruggereden naar de camping, een rit van 1,5 uur.

Het uploaden van de foto's  gaat zo moeizaam, dat ik morgen een nieuwe poging doe.